Niezbędna lista kontrolna-content marketing

Jako przedsiębiorca bardzo prawdopodobne jest, że odkryłeś już siłę mediów społecznościowych jako taktyki marketingowej. Marketing w mediach społecznościowych generalnie kosztuje więcej czasu niż inwestycji finansowych, a jednocześnie może docierać do dużej liczby osób, co czyni go idealnym działaniem marketingowym dla świadomego budżetu właściciela małej firmy. Na podstawie tego i wielu innych czynników wiemy, dlaczego media społecznościowe są podstawą każdego małego właściciela firmy, który chce dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów i nawiązać relacje, które (miejmy nadzieję) doprowadzą do zwiększenia sprzedaży.

Ale same media społecznościowe nie są zbyt skuteczne bez drugiej taktyki marketingowej, która by to poparła. Jeśli nie masz stałej, istotnej, unikalnej, interesującej i użytecznej treści do udostępnienia w swoich profilach w mediach społecznościowych, brakuje Ci łodzi i bardzo prawdopodobne jest, że powrócisz do strumienia komunikatów sprzedażowych, który z pewnością się wyłączy Twoi obserwatorzy społecznościowi. Tu właśnie wkracza content marketing.

Niezbędna lista kontrolna-content marketing

Content Marketing Institute definiuje content marketing jako: „Strategiczne podejście marketingowe koncentrujące się na tworzeniu i dystrybucji cennych, odpowiednich i spójnych treści w celu przyciągnięcia i utrzymania jasno określonej grupy docelowej – i ostatecznie, w celu uzyskania zyskownych działań klienta”. Więc, co to znaczy? Oznacza to, że content marketing polega na tym, aby wiedzieć, do kogo próbujesz dotrzeć (grupa docelowa), co chcesz, aby robili (cele), i tworzyć treści, które kierują ich do działania (strategia treści).

Istnieją dwa kluczowe elementy, które sprawiają, że content marketing jest skutecznym narzędziem marketingowym: unikalna treść i strategia, którą opracowujesz, aby dotrzeć do jak największej liczby osób w grupie docelowej.

Określ swoje cele marketingu treści

Częścią content marketingu jest wiedza o tym, co chcesz zrobić od odbiorców po przeczytaniu prezentowanej im treści. To są Twoje cele marketingu treści i musisz je zidentyfikować, zanim zaczniesz tworzyć treści. Dlaczego? Ponieważ bez solidnego pojęcia, dlaczego korzystasz z content marketingu i wyników, które chcesz zobaczyć w końcu, po prostu marnujesz swój czas.

Twoje cele w zakresie marketingu treści będą specyficzne dla Twojej firmy i tego, co chcesz osiągnąć. Być może szukasz metody komunikacji z dotychczasowymi klientami lub nawiązania relacji z potencjalnymi klientami. Być może używasz content marketingu do budowania swojej listy e-mail marketingu. Być może używasz content marketingu do budowania swojej listy e-mail marketingu. A może planujesz zastosować content marketing w celu zwiększenia wiarygodności swojej firmy. Użyj tych zasobów do ustalania celów, aby skutecznie zidentyfikować swoje cele.

Zaplanuj stały przepływ dobrych treści

Teraz, gdy już wiesz, co próbujesz osiągnąć dzięki content marketingowi, czas porozmawiać o rodzaju treści, które stworzysz. Istnieje wiele rodzajów treści, które można wykorzystać, aby dotrzeć do różnych odbiorców. Oto kilka do rozważenia:

  • Posty na blogu
  • Wideo
  • Infografika
  • eBooki
  • Studium przypadku
  • białe papiery
  • Podcasty
  • Obrazy
  • Wiadomości e-mail
  • Informacje prasowe

Jak widać z listy, Twoje treści mogą przybierać różne formy. Pamiętaj, że z pewnością nie musisz tworzyć treści we wszystkich tych kategoriach. Wypróbuj jeden lub dwa, aby rozpocząć.

Niezależnie od wybranego rodzaju treści, pamiętaj, że wszystkie treści powinny być odpowiednie, interesujące, przydatne i przydatne. I powinno być spójne. Oznacza to, że musisz ustawić harmonogram regularnego tworzenia nowych treści i trzymać się go. W przypadku niektórych firm i niektórych rodzajów treści może to oznaczać każdy dzień, podczas gdy w przypadku innych może to oznaczać raz w tygodniu lub nawet raz w miesiącu. Poświęć czas, aby dowiedzieć się, co jest realistyczne na wczesnym etapie procesu.

Nie zapomnij o SEO

Jeśli chodzi o tworzenie treści, które z powodzeniem docierają do odbiorców, ważną rolę odgrywa optymalizacja wyszukiwarek (SEO). W najprostszej formie SEO to proces wykorzystywania słów kluczowych w treści, który pomoże wyszukiwarkom znaleźć je podczas wyszukiwania tych słów kluczowych. Każda tworzona treść powinna być kierowana na określone słowo kluczowe.

Chociaż chcesz, aby Twoja treść była skoncentrowana na słowach kluczowych i znajdowała się w wynikach wyszukiwania, nie pozwól, aby strona SEO równania przebiła przydatność Twoich treści. Jeśli tworzysz treść, która zawiera wybrane słowa kluczowe jako główny cel, prawdopodobnie nie spełni innych niezbędnych kryteriów marketingu treści. Upewnij się, że najpierw tworzysz treści, które będą trafne, interesujące, przydatne i przydatne dla odbiorców docelowych, a następnie możesz je zoptymalizować pod kątem SEO.

Wybierz odpowiednie kanały społecznościowe do dystrybucji

Media społecznościowe powinny znajdować się na szczycie listy, jeśli chodzi o udostępnianie treści. Nie oznacza to jednak, że potrzebujesz obecności w każdej sieci społecznościowej. Dowiedz się, co oferuje każda platforma społecznościowa i wybierz tylko sieci, które pasują do Twojej firmy i treści.

Jednym ze sposobów wyboru najlepszej platformy społecznościowej jest rozważenie treści. Treści, takie jak obrazy i infografiki, które są wysoce wizualne, doskonale pasują do sieci takich jak Pinterest i Instagram. Linki do postów na blogu to doskonałe treści do udostępnienia na Twitterze, a białe księgi i studia przypadków są idealne do udostępniania na LinkedIn. Dołącz podział na to, jakie fragmenty treści zostaną udostępnione w momencie, gdy zaczniesz planować dystrybucję.

Utwórz strategię marketingową e-mail

E-mail marketing nie jest szybką metodą udostępniania treści, ponieważ zbudowanie wysokiej jakości listy e-mail marketingu zajmuje dużo czasu, ale z czasem może być bardzo skuteczne.

Oprócz mediów społecznościowych i e-mail marketingu nie zapomnij o innych sposobach udostępniania treści, takich jak publikowanie w niszowych społecznościach i reklamy. Unikaj myślenia o swoich treściach jako o „jednorazowym użyciu”. Możesz udostępniać swoje treści wiele razy na różne sposoby na wielu kanałach w długim okresie czasu. W rzeczywistości, im częściej będziesz go udostępniać, tym bardziej będzie on skuteczny.

Użyj oszczędzających czas narzędzi do marketingu treści

Wydajność jest niezbędna dla właścicieli małych firm, a na szczęście dostępnych jest wiele narzędzi, które pomogą Ci usprawnić działania związane z marketingiem treści. Istnieją narzędzia do planowania zawartości, badania zawartości, pomiaru zawartości i udostępniania treści. Istnieją nawet narzędzia, które pomogą Ci napisać treść. Sprawdź listę narzędzi do marketingu treści firmy Curata, aby zobaczyć, co tam jest, aby pomóc.

Oto co najmniej kilka narzędzi marketingu treści, od których należy zacząć:

  • Organizacja treści: Evernote lub Trello
  • Opracowywanie treści: Contently lub Skords
  • Dystrybucja społecznościowa: HootSuite lub Buffer
  • E-mail marketing: MailChimp lub Stały kontakt

Jednym ostrzeżeniem, jeśli chodzi o narzędzia, Jest to szybka ścieżka do „wypalenia produktywności”. Trzymaj się narzędzi, które istnieją już od dłuższego czasu i zapewniają największe korzyści dla twoich specyficznych potrzeb, i daj nowym, błyszczącym narzędziom trochę czasu, aby udowodnić ich skuteczność z innymi użytkownikami.

Po uruchomieniu silnika treści pozostaje jeden bardzo ważny krok, o którym często się zapomina: ocena treści i jej skuteczności. Oznacza to, że musisz zebrać dane z różnych źródeł, abyś mógł zrozumieć, ile osób oglądało twoją treść, udostępniało ją, angażowało się w nią i dokonało zakupu.

Proces analizy danych może być czasochłonny, jeśli zaczynasz od zera za każdym razem, gdy chcesz otrzymać raport, dlatego zalecam stosowanie usystematyzowanego planu, który powtarzasz co miesiąc, aby sprawdzić skuteczność swoich treści. Pomoże to również porównać wyniki w czasie.

Zmierz skuteczność swoich treści

Written by: Cezary Łukasik

Dodaj komentarz