Poznajmy się
Internet radykalnie zmienił sposób, w jaki informacje są udostępniane, i ma ogromny wpływ na marketing sieciowy. Więcej przedsiębiorstw odkrywa. że sukces to oryginalna treść, a nie umieszczanie reklam nie mających nic wspólnego z treścią wpisu. Taktyka daje to lepszą rozpoznawalność marki i wzrost liczby odwiedzających twój blog.
Jednym ze sposobów który daje przewagę oraz wzrost zaufania twojego bloga to regularne tworzenie wartościowych treści i rozpowszechniasz ją za pomocą różnych kanałów. Treść powinna zawierać istotne informacje na temat który akurat piszesz. W ten sposób budujesz relację z czytelnikiem a co za tym idzie zyskujesz jego lojalność. Oprócz umieszczania wpisów na swoim blogu upewnij się, że informacje o nowym wpisie umieszczasz także w mediach społecznościowych, mailingi, fora itd
Tendencja ta wskazuje, że marketing dla mas z użyciem technik, takich jak reklamy telewizyjne i reklamy radiowe stają się coraz mniej skuteczne. Zamiast tego w marketingu sieciowym, lepiej skupić się na pisaniu cennych, interesujących treści przeznaczonych dla konkretnych odbiorców. Tutaj przykładem może być ten artykuł przeznaczony dla ściśle określonej grupy MLM
Jeszcze kilka lat temu na rynku mediów społecznościowych nie było takiego wyboru jak jest dzisiaj, rządzili najwięksi najpierw wielki buuum na NK potem Facebook, Twitter. Teraz wydaje się, że nowe portale społecznościowe pojawiają się cały czas. Chociaż niektóre z nich, tak naprawdę nigdy nie oderwały się od ziemi, inni, jak Pinterest, Google+, Tumblr i Instagram pną się po drabince popularności, dają dużo nowych opcji, które pozwalają na produkcję interesującej treści w różnych formach co pozwala budować publiczność poprzez wykorzystanie większej ilości kanałów niż było to jeszcze parę lat temu.
W związku z tym iż, liczba portali społecznościowych wzrasta,większe i mniejsze firmy zlecają firmom bradingowym budowanie swojej marki w marketingu sieciowym. Dywersyfikacja ta wydaje się owocna dla wielu firm, ponieważ często wartość marki szybko wzrasta, ułatwiając konsumentom rozpoznanie jej.
Jako, że w liczba reklam bombardująca nas w internecie staje się coraz większa, ważne jest by zawartości twojego wpisu by łatwo i szybko przyswajalne. Rzuć okiem na portale społecznościowe, o których wspomniałem wcześniej, trzy z czterech nich mają wspólną cechę … kładą nacisk na zdjęcia. Szybki wzrost zainteresowania BuzzFeed i Pinterest są świadectwem mocy i potencjału iż dobre zdjęcie w treści podnosi popularność postu w marketingu sieciowym .
Na dobrych blogach, zauważysz specjalnie dobrane zdjęcia do treści: pamiętaj złam treść wpisu jakimś trafnym obrazem i podkreślić pewne punkty. Innym przykładem jest infografika, czyli minimalny opis, który wyjaśnia temat i dostarczania informacji o np.danych statystycznych lub badaniach naukowych.
Nie zrozum mnie źle czytając ten punkt nie mam tu na myśli, iż treść zostanie kompletnie wyparta przez obraz. Chcę byś zrozumiał jak ważny jest obraz w tym co przekazujesz czytelnikowi.
W dzisiejszym marketingu sieciowym zauważam tendencję, że wolimy krótkie i proste przesłanie marketingowe zamiast jakiegoś pogłębionego komunikatu. Pomyśl o niektórych z najlepszych marek na świecie, jak Apple i Google, wyraźnie cenią prostotę. Odwołując się np do Pintrest zwróć uwagę na czysty, przejrzysty i prosty interfejs.
Wielu z nas czuje wypalenie i zdegustowanie zmasowanym atakiem reklam, które krzyczą „patrz na mnie”, jedni z najbardziej innowacyjnych sprzedawców idą w przeciwnym kierunku. Stosują stonowane mniej krzykliwe treści.
Być może artykuł Forbes powiedział to najlepiej:tłumaczenie własne „mam przeczucie, że w czasach hiper-łączności codziennie jesteśmy karmieni cyfrowymi, krzykliwymi, migającymi, obrazami. Nie ma sposobu, aby wytrzymać to w takim tempie,” W rezultacie może to spowodować że, najbardziej skuteczne strategie marketingowe będą te, które są nie tylko proste, ale promują towary i usługi, które służą do ułatwienia naszego życia lub są adekwatne do naszych przyzwyczajeń.