Site icon Bądź Wolny, Żyj Teraz!!

Jak zorganizować dzień pracy w domu?

Wszyscy wiemy, jak ważne jest rozpoczęcie dnia od zdrowego śniadania; odpowiednie śniadanie zapewnia Twojemu ciału paliwo, które musi dobrze funkcjonować po nocnym poście.

Równie ważne jest, aby rozpocząć dzień pracy od rozpoczęcia codziennej sesji planowania; zapewni ci paliwo potrzebne do maksymalnego wykorzystania dnia roboczego.

Rozpoznaj kiedy jesteś najbardziej wydajny

Wiele książek na temat wydajności sugeruje, że nie należy umieszczać wiadomości e-mail jako pierwszego zadania rano. Inni zalecają najpierw wykonanie najtrudniejszych zadań. Ale prawdziwa produktywność pojawia się, gdy zrozumiesz swój szczytowy czas pracy – czasy, kiedy czujesz się najbardziej skoncentrowany i pełen energii – i odpowiednio zaplanujesz swoją pracę.

Dla niektórych osób przejście do trybu pracy wymaga czasu, więc rozpoczęcie pracy z pocztą e-mail to idealny sposób na rozpoczęcie dnia. Inni odczuwają drenaż energii po obiedzie, więc powinni skoncentrować się na ważniejszych zadaniach rano, gdy ich energia jest wyższa, a po południu odpowiedzieć na e-maile.

Niektórzy właściciele firm domowych mają kilka szczytów i spadków energii w ciągu dnia. Na przykład mogą być pobudzeni do pracy wcześnie rano i ponownie późno w nocy. W takim przypadku praca w tym czasie flow i zrobienie czegoś innego późnym rankiem i wczesnym popołudniem to idealny harmonogram.

Jeśli nie masz pewności, kiedy masz tzw flow do pracy, poświęć tydzień lub dwa, aby sprawdzić, jak się czujesz podczas pracy. Zwróć uwagę, kiedy czujesz się nisko lub wysokoenergetycznie lub czujesz się bardzo produktywny. Prawdopodobnie zobaczysz kilka pojawiających się wzorów.

Nadaj priorytet swoim zadaniom

Jednym z największych wyzwań związanych z prowadzeniem domu jest upewnienie się, że koncentrujesz się na zadaniach, które przynoszą pieniądze. Posiadanie systemu archiwizacji jest ważne, ale nie ważniejsze niż wykonywanie pracy dla klienta lub wysyłanie produktu. Najlepiej, aby zadania były traktowane priorytetowo według ich wyników:

  1. Zarabiam teraz: wykonywanie pracy dla klienta lub fakturowanie go
  2. Zarabiam pieniądze w najbliższej przyszłości: nowe projekty, marketing, obsługa klienta
  3. Zarabiam pieniądze w dalekiej przyszłości: projekty wymagają czasu, tworzenie sieci
  4. Zarządzanie przedsiębiorstwem: e-mail niezwiązany z marketingiem lub obsługą klienta, robienie książek, archiwizacja itp

Zorganizuj i zaplanuj swój dzień

Praca w domu będzie mogła mieć ustalony harmonogram z powtarzającymi się zadaniami. Na przykład niezależny pisarz może mieć ustalony czas na pisanie każdego dnia. Wirtualny asystent będzie miał ustawiony czas na zarządzanie mediami społecznościowymi klienta i innymi zadaniami.

Praca w domu zapewnia elastyczność, ale wykonywanie zadań regularnie nie jest rutyną . Harmonogram tworzy rutynę i nawyk, więc nie musisz myśleć o tym, co musisz zrobić. Pomaga organizować i planować nieregularne aspekty dnia wokół normalnych czynności.

Aby harmonogram działał, musisz się go trzymać. Jeśli więc zauważysz, że odkładasz wiele zadań na później, czas wrócić do przeglądu godzin kiedy masz największą energię lub rozważyć zatrudnienie wirtualnego asystenta do wykonywania zadań, z których nie zarabiasz.

Jeśli łatwo się rozpraszasz, jesteś przytłoczony lub odkładasz się na później, pomocne może być zarządzanie dniem pracy za pomocą techniki Pomodoro. Polega na pracy nad jednym zadaniem przez 25 minut bez przerwy (z timerem), zrobieniu krótkiej przerwy i powtórzeniu tego. Po czterech cyklach robisz dłuższą przerwę i ponownie zaczynasz cykle. Celem jest zwiększenie wydajności i skupienie się za pomocą prostej, nieskomplikowanej metody.

Zarządzaj niewiadomymi i przerwami

Największym wyzwaniem dla prowadzących działalność w domu jest radzenie sobie z zakłóceniami i zarządzanie zaplanowanymi zadaniami. Zbyt często przeszkadza ci rozmowa telefoniczna lub nieprzewidziany problem (np. Twoja strona nie działa), co powoduje, że nie masz synchronizacji z rutyną. Kolejna kwestia związana z zarządzaniem zadaniami dotyczy działań związanych z projektami długoterminowymi, które często są odsunięte na bok w celu wykonania pilniejszych zadań. Aby jak najlepiej zarządzać niezaplanowanymi działaniami, musisz ocenić ich znaczenie i albo to zrobić, zaplanować, albo przekazać.

  1. Zrób to: są to pilne problemy lub kryzysy, z którymi należy sobie poradzić. Wyzwanie polega na tym, aby wiedzieć, czy zadanie jest tak ważne, że automatycznie trafia na początek listy. Wszystko, co może wpłynąć na twoje dochody, należy uznać za ważne. Więc jeśli twoja strona nie działa, najpierw musisz się tym zająć. Jeśli klient narzeka, musisz to szybko naprawić.
  2. Zaplanuj to: W przypadku wyskakujących okienek, które trzeba wykonać, ale niekoniecznie JAK NAJSZYBCIEJ, przeprowadź je w swoim harmonogramie na później.
  3. Przekazuj je: za każdym razem, gdy możesz zdjąć zadanie z talerza, będziesz mieć więcej czasu na skupienie się na ważnych zadaniach zarabiania pieniędzy. Jeśli więc pojawi się problem i masz dobrego wirtualnego asystenta, sprawdź, czy poradzi sobie z tym problemem

Podczas pracy nad projektem długoterminowym najlepszym sposobem zarządzania tymi zadaniami w harmonogramie jest:

  1. Podziel projekt na zadania.
  2. Wybierz datę „Gotowe”, kiedy chcesz zakończyć projekt.
  3. Zaplanuj czynności do wykonania od teraz do daty zakończenia.
  4. Traktuj je jako „ważne” zadania, których nie można odłożyć na później.

Użyj systemu

Istnieje wiele świetnych systemów online, które pomogą Ci zorganizować i zaplanować dzień. Sztuką jest znalezienie tego, który działa dla Ciebie. Aplikacje online albo na smartfony, lub gotowe do druku listy „to-do”. Niektórzy  preferują drukowane listy i możliwość fizycznego sprawdzania rzeczy do zrobienia. Niektóre osoby używają kombinacji obu.

Jeśli nie masz pewności, co jest dla Ciebie najlepsze, przetestuj różne opcje, biorąc pod uwagę sposób pracy oraz liczbę wskazówek, wyzwalaczy lub alarmów, aby dotrzymać terminu.

Najlepiej będzie zaplanować tydzień, a może nawet miesiąc. Ważne jest jednak, aby w razie potrzeby sprawdzić i dostosować swój dzienny plan.

Chcesz jeszcze bardziej zwiększyć swoją produktywność?To mam dla Ciebie coś naprawdę fajnego, poradnik „8 life hacków” w którym daje instrukcje krok po kroku co trzeba zrobić by być produktywnym i zarabiać pieniądze.

Exit mobile version