Jak generować kontakty

Wielu przedsiębiorców odnoszących sukcesy stale poszukuje możliwości poszerzenia bazy klientów i rozwoju firmy. Rozwój biznesu może być jednak trudnym i długotrwałym procesem. Jednym z fundamentalnych elementów rozwoju firmy jest dostęp do stałego strumienia potencjalnych klientów. Lead to osoba lub firma, jeśli masz firmę, która sprzedaje do innych firm (B2B), która jest zainteresowana sprzedawanymi produktami lub usługami.

Oto kilka wskazówek dotyczących tworzenia systemu, który pomoże Ci zidentyfikować potencjalnych klientów w małej firmie i – przy odpowiednim ukierunkowaniu i wysiłku – przekształcić ich w klientów.

1. Zidentyfikuj docelowych odbiorców

Pierwszym krokiem do stworzenia potencjalnych klientów jest identyfikacja docelowej grupy odbiorców. Nie możesz skutecznie dotrzeć do idealnego klienta i sprzedać go, jeśli nie wiesz dokładnie, kto to jest, dlatego ważne jest, aby zbadać odbiorców i uzyskać jasny obraz tego, kim są, gdzie mieszkają, co lubią robić, ile zarabiają, jaki jest ich styl życia i osobowość itp.

Jeśli jeszcze go nie masz, w ramach tego kroku należy również utworzyć kompleksowy plan marketingowy.

2. Mądrze wybieraj metody promocyjne

Aby generować potencjalnych klientów, potrzebujesz planu promocyjnego, który zapewni Twoje produkty i usługi przed członkami grupy docelowej. Istnieje kilka sposobów na promocję firmy, i ponownie, będziesz chciał użyć swojego planu marketingowego, aby znaleźć najbardziej skuteczne metody dla swojej firmy.

Niektóre pomysły marketingowe obejmują informacyjną stronę internetową, blog, media społecznościowe, rozmowy, wydarzenia branżowe, aktualne rekomendacje klientów, reklamy PPC (pay per click) oraz reklamy tradycyjne.

3. Utwórz lejek sprzedaży

Gdy dowiesz się, na kogo jesteś skierowany, i zdecydujesz, jak do nich dotrzeć, musisz mieć plan gromadzenia informacji kontaktowych. Pierwsza część tego procesu obejmuje skierowanie wszystkich potencjalnych klientów do standardowego formularza lub strony docelowej. Zachęć ich do dzielenia się danymi kontaktowymi, zazwyczaj w zamian za bezpłatny prezent, kupon, próbkę lub inną zachętę o wartości dodanej.

W tym momencie niezbędna jest baza danych do zarządzania relacjami z klientami (CRM), która pomoże ci śledzić potencjalnych klientów w trakcie całego procesu.

4. Użyj biuletynu e-mail, aby zbudować relacje

Teraz, gdy masz kontakt z potencjalnymi klientami, nadszedł czas, aby kultywować te relacje, abyś mógł przejść od etapu wiodącego do sprzedaży (a ostatecznie do sprzedaży powtórkowej!). Jednym z najlepszych sposobów na spójną komunikację z potencjalnymi klientami jest biuletyn e-mail.

Podczas planowania e-mailowego planu marketingowego upewnij się, że znasz i przestrzegasz przepisów, które są częścią ustawy CAN-SPAM.

5. Wykorzystaj media społecznościowe do łączenia się i angażowania

Media społecznościowe dają małym firmom wiele możliwości prowadzenia rozmów z potencjalnymi klientami i generowania nowych potencjalnych klientów. Możesz utworzyć stronę na Facebooku, profil na Twitterze, stronę firmy LinkedIn, konto na Pinterest lub stronę YouTube, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców, a następnie przeprowadzić ich przez proces, aby stać się potencjalnymi klientami.

Ponadto, gdy już będziesz mieć potencjalnych klientów w systemie, możesz za pomocą mediów społecznościowych rozmawiać z nimi i dowiedzieć się więcej o tym, czego potrzebują i chcą. Im więcej pozytywnych punktów kontaktowych ma Twój klient z czasem, tym większe prawdopodobieństwo, że zaufa Twojej marce i ostatecznie kupi od Ciebie.

Generowanie leadów należy traktować jako proces długoterminowy i ciągły. Jeśli uzyskasz wydajny system, korzystając z powyższych wskazówek dotyczących potencjalnych klientów, możesz usprawnić proces generowania potencjalnych klientów i zwiększyć swoje szanse na rozwój firmy.

Written by: Cezary Łukasik

Dodaj komentarz