Adnotacje na YouTube

Zaawansowane porady dotyczące korzystania z adnotacji


Adnotacje pozwalają utrzymać dialog z widzami poprzez zachęcanie ich do podjęcia działań, podczas oglądania filmu. Kiedy adnotacje są zrobione prawidłowo przyciągają one uwagę co powoduje , że widz ogląda nasze wideo do końca, przyciągają widza i pozwala to budowanie jeszcze lepszej relacji.

Jednak niewłaściwe użycie adnotacji może rozpraszać, widz po prostu wyłącza nasz film.  .

Jeśli wiesz już co trafia do dla twojej grupy docelowej, już masz jakieś pojęcie w tym temacie tutaj mam jeszcze parę wskazówek:

1. Adnotacje powinny przyciągać uwagę widza ale nie powinny być w centrum, w samym środku powinno być nasz film. Czyli na pierwszym planie nasze wideo, które ma przyciągać uwagą a nie pop upy, hotspoty które rozpraszają widza. Zauważ co robisz kiedy widzisz reklamę w TV kiedy oglądasz film ( ja w ogóle nie oglądam TV) pierwsze to pilot i zmiana kanału, drugie kuchnia i robienie sobie kanapki itd. Zobaczcie na ten obrazek na dole to w

adnotacje na YouTube

 

2.Adnotacje które mają przyciągnąć uwagę to adnotacje do gier, quizów itd. W naszym przypadku powinny one być rzeczą drugoplanową.

Oto jak to działa:

 

  • Czas trwania: adnotacje powinny trwać do 7 sekund i dłuższe ukazywanie się ich na ekranie zirytuje widza i wtedy przestaje oglądać nasz film.

 

  • Kolor: żywe kolory – czerwony, żółty, błękitny, pomarańczowy i różowy – przyciągają wzrok, rozpraszając widzów  a nam chodzi o przekazanie jakiejś wartości więc, no chyba że nasza adnotacja naprawdę ma przykuć uwagę widza. Poza tym najlepiej sprawdzają się kolory stonowane (przezroczyste, półprzezroczyste, szary, biały i czarny).

 

  • Pozycja: jeśli to możliwe, umieszczaj adnotacje na krawędziach filmu, z dala od jego środka. Poniższa grafika pokazuje najlepsze umiejscowienie adnotacji.Najlepsze miejsca na adnotacje to górne narożniki filmu (pozycje 1 i 3 na powyższej grafice). Adnotacje można też umieszczać wzdłuż górnej krawędzi i boków filmu (pozycje 2, 4 i 6). W centralnej części to chyba oczywiste co robimy, prawda? Przenigdy nie umieszczamy tam nic oprócz naszej twarzy. Pozycja numer 7 jak chcesz by twoje adnotacje były przykryte reklama Google lub napisami to proszę bardzo.

 

  • adnotacje na youtube

 

  • Liczba adnotacji: w danej chwili w filmie powinna być widoczna jak najmniejsza liczba adnotacji. Należy unikać wyświetlania więcej niż dwóch adnotacji naraz.

 

  • Długość tekstu: adnotacja powinna być krótka tak by konsument naszej treści rzucił na nią okiem od razu mógł przeczytać.

 

  • Pisanie WIELKIMI LITERAMI: duże litery to KRZYK a nikt nie lubi jak się na niego krzyczy, prawda.

3.Adnotacje powinny być adekwatne  do treści naszego filmu, nie wrzucaj treści która nie ma nic wspólnego z twoim wideo. Działa to tak samo niechciana reklama.

  • Wartość dodana  twórz adnotacje, które wzbogacają oglądany film, zamiast od niego odciągać: informacje dodatkowe, linki, lepsza nawigacja, interaktywność, rozrywka i temu podobne. Widzowie to docenią i będą wracać po więcej

 

  • Promocje i wezwania do działania: ogranicz liczbę wezwań do działania  bo tylko zdenerwujesz widza  i to tylko przeszkadza obejrzeć spokojnie twój wartościowy materiał. Sam wiesz jak to jest kiedy ktoś coś co jakiś czas karze ci coś zrobić kiedy coś oglądasz. Umieszczaj adnotacje wzywające na raczej na końcu filmu

4.Uwagi, dymki i wyróżnienia mogą zawierać linki prowadzące do innych materiałów, na przykład innych filmów, tego samego filmu, stron kanału, playlist lub wyników wyszukiwania. Tworzone linki mogą też dotyczyć wezwań do działania, na przykład do subskrybowania, napisania wiadomości lub przesłania odpowiedzi wideo. Oto kilka pomysłów i zaleceń dotyczących używania linków:

  •  Używaj linków z wyróżnieniami zamiast linków tekstowych: moim zdaniem jeżeli tworzysz tylko wideo z przekazem nie promujesz czegoś by sprzedać to miniatury mini filmy nie zdadzą tutaj egzaminu. Jeżeli nasz dodajemy link w adnotacji do naszego bloga to niech to będzie np: zajrzyj na blog czy coś w tym rodzaju

 

  • Umieszczaj linki wideo na końcu filmu: umieszczaj linki na końcu filmów do twoich innych materiałów. Dajesz tym sposobem sugestie widzowi co ma dalej oglądać.

 

  • Niech wideo będzie interaktywne: umieszczając linki w filmach tworzysz materiał, który wydaje się reagować na polecenia widza. np kiedy masz wideo na temat tworzenia listy mailingowej wg danego sposobu to dodaj adnotacje link do filmu, który pokazuje alternatywne rozwiązanie.

 

  • Twórz rozdziały: Nie polecam nagrywania długich filmów ale jeśli musisz to twórz rozdziały tematyczne. Długie filmy dłużej się buforują

 

  • Dodawaj linki subskrypcji: dobrym sposobem na zdobywanie subskrypcji jest podawanie linku subskrypcji dopiero pod koniec filmu, gdy widzowie mogli już docenić jakość Twoich filmów i być może chcieliby obejrzeć ich więcej.

 

  • Wstawiaj dymki tam, gdzie pasują: Dymki to żartobliwa forma komentarza na dany temat to jakby twoje własne przemyślenia.

 

  • Dobierz kolory: wybierz taki kolor czcionki, który będzie kontrastował z tłem – poprawi to czytelność tekstu (np. czarny tekst na białym tle jest lepszy od żółtego na białym). Jeśli adnotacja ma przezroczyste tło, kolor czcionki powinien kontrastować z kolorami filmu.

Na dziś to byłoby na tyle Skomentuj Polub Udostępnij, Zostaw ślad po sobie.

 

 

Written by: Cezary Łukasik

Dodaj komentarz