Jeśli sprzedajesz oprogramowanie lub inny rodzaj aplikacji, która ma regularne aktualizacje poprawiające komfort użytkowania, oferowanie bezpłatnych aktualizacji do najnowszej wersji może być doskonałym sposobem na utrzymanie dotychczasowych klientów w Twojej firmie.
Jednym ze sposobów na powrót poprzednich klientów do sklepu jest oferowanie upominków na czas określony. Spróbuj zaoferować bezpłatny prezent, który promuje nowy produkt, aby zwrócić uwagę byłych klientów i zachęcić ich do ponownego odwiedzenia i dokonania kolejnego zakupu.
Marketing lojalnościowy może również wykraczać poza działalność firmy. Możesz tworzyć partnerstwa z innymi firmami w Twojej okolicy w celu uzyskania rabatów między sklepami, wspólnych promocji i wydarzeń sprzedażowych, które częściej przyciągają klientów do Twojego sklepu. Znajdź firmy z pokrywającymi się bazami klientów, które będą naturalnie pasować do wzajemnych promocji.
Grywalizacja – wprowadzająca elementy gry do innych działań – jest doskonałym narzędziem do angażowania klientów i motywowania ich do zakupu. Możesz tworzyć dni, w których uczestnicy będą zbierać śmieci, lub kupować w loterii, podając potwierdzenia poprzednich zakupów. Możesz nawet korzystać z cyfrowej grywalizacji poprzez meldunki online oparte na lokalizacji i udostępnianie społecznościowe, które pozwala klientom gromadzić punkty, które mogą wykorzystać w twoim sklepie.
Wypróbuj te i inne zachęty marketingowe dla lojalności, aby zachęcić klientów do powrotu do Twojej firmy i regularnych zakupów. Jeśli jesteś w stanie konsekwentnie wdrażać niektóre z tych pomysłów w praktyce, może się okazać, że generujesz stały przychód angażując połowę swojego wysiłku w porównaniu z innymi inicjatywami marketingowymi.