10 pomysłów na marketing lojalnościowy

Marketing lojalnościowy koncentruje się na marketingu dla obecnych klientów z dodatkami i zachętami zachęcającymi do ponownej działalności, a nie tylko próbą znalezienia nowych klientów. Ten rodzaj marketingu może być potężnym narzędziem dla właścicieli małych firm, którzy próbują rozwijać swoją działalność i zwiększać przychody. Generalnie kosztuje to mniej, aby utrzymać obecnych klientów aktywnie kupujących od ciebie, niż wielokrotnie próbować pozyskać zupełnie nowy biznes.

Istnieje wiele rodzajów programów lojalnościowych, z których można korzystać w małej firmie. Oto 10 pomysłów, które pomogą Ci spróbować marketingu lojalnościowego.

1. Prezenty w sklepie

Jeśli masz bazę danych klientów, możesz użyć informacji podanych przez klientów. Rozważ na przykład wysyłanie drobnych upominków lub kart okolicznościowych, na rocznice, urodziny lub święta. Może to być również świetny sposób na utworzenie e-mailowej listy marketingowej dla Twojej firmy – bezpłatne prezenty w specjalne dni w zamian za zapisanie się na listę.

2. Wypróbuj bezzoobowiązań

Jeśli sprzedajesz oprogramowanie, usługę subskrypcji, szczególnie drogi produkt lub  usługę, która generalnie napotyka szereg przeszkód w sprzedaży, zapewnienie próby bez zobowiązań może być świetnym sposobem na przezwyciężenie tych zastrzeżeń, które ma zazwyczaj kupujący.

3. VIP Club

Klub VIP tylko dla członków Twojej małej firmy zapewnia poziom wyłączności, dzięki któremu klienci mogą ponownie wracać do sklepu. Twój klub VIP nie musi nic kosztować klientów, a wdrożenie nie musi być trudne ani kosztowne. Możesz oferować dodatkowe korzyści, takie jak podgląd nowych produktów, oferty czasowe, przyspieszony proces realizacji transakcji, bezpłatne próbki i wiele innych.

4. Darmowe oferty

Jednym skutecznym sposobem na zachęcenie do zakupu jest zwiększenie wartości zakupu. Oferty „kup jeden a drugi za darmo” (buy-one-get-one-free BOGO), które obiecują klientom coś za darmo lub po obniżonych kosztach, są popularnym sposobem na przyciągnięcie klientów z przeszłości i zapoznanie ich z nowymi produktami

5. Zbieraj pieczątki

Wiele firm, szczególnie w branży spożywczej, używa kart klienta do śledzenia i nagradzania patronatu klienta. Im więcej zakupów dokona klient, tym więcej otrzyma gratisów, co stanowi silną zachętę dla klientów do częstych zakupów.

6. Ankiety

Ankiety dla klientów to doskonały sposób, aby dowiedzieć się, co Twoi klienci myślą o Twojej firmie i czego by chcieli zobaczyć więcej (lub mniej) w przyszłości. Istnieje wiele sposobów, aby pozyskać taką ankietę od klienta: możesz dołączyć link lub kod QR na paragonie, wysłać pocztówkę pocztą lub śledzić zakupy za pomocą e-maila z prośbą o opinię. Nagrody mogą być proste, jak udział w losowaniu lub kupon rabatowy do sklepu.

7. Bezpłatne aktualizacje

Jeśli sprzedajesz oprogramowanie lub inny rodzaj aplikacji, która ma regularne aktualizacje poprawiające komfort użytkowania, oferowanie bezpłatnych aktualizacji do najnowszej wersji może być doskonałym sposobem na utrzymanie dotychczasowych klientów w Twojej firmie.

8. Dodatki urodzinowe i rocznicowe

Jednym ze sposobów na powrót poprzednich klientów do sklepu jest oferowanie upominków na czas określony. Spróbuj zaoferować bezpłatny prezent, który promuje nowy produkt, aby zwrócić uwagę byłych klientów i zachęcić ich do ponownego odwiedzenia i dokonania kolejnego zakupu.

9.Programy partnerskie

Marketing lojalnościowy może również wykraczać poza działalność firmy. Możesz tworzyć partnerstwa z innymi firmami w Twojej okolicy w celu uzyskania rabatów między sklepami, wspólnych promocji i wydarzeń sprzedażowych, które częściej przyciągają klientów do Twojego sklepu. Znajdź firmy z pokrywającymi się bazami klientów, które będą naturalnie pasować do wzajemnych promocji.

10. Grywalizacja

Grywalizacja – wprowadzająca elementy gry do innych działań – jest doskonałym narzędziem do angażowania klientów i motywowania ich do zakupu. Możesz tworzyć dni, w których uczestnicy będą zbierać śmieci, lub kupować w loterii, podając potwierdzenia poprzednich zakupów. Możesz nawet korzystać z cyfrowej grywalizacji poprzez meldunki online oparte na lokalizacji i udostępnianie społecznościowe, które pozwala klientom gromadzić punkty, które mogą wykorzystać w twoim sklepie.

Wypróbuj te i inne zachęty marketingowe dla lojalności, aby zachęcić klientów do powrotu do Twojej firmy i regularnych zakupów. Jeśli jesteś w stanie konsekwentnie wdrażać niektóre z tych pomysłów w praktyce, może się okazać, że generujesz stały przychód angażując połowę swojego wysiłku w porównaniu z innymi inicjatywami marketingowymi.

Written by: Cezary Łukasik

Dodaj komentarz